Woodchuck promotie: -25% KORTING tot 01.05. !

03. Juni 2020 - Zippo, het Amerikaanse merk met cultstatus en uitvinder van de windbestendige aansteker, bereikte een belangrijke mijlpaal met de productie van het 600 miljoenste exemplaar. Om dit te vieren lanceert Zippo een exclusieve aanstekercollectie met bijzonder design in beperkte oplage.

De originele 600 miljoenste Zippo-aansteker is te zien in het Zippo-museum in Bradford, Pennsylvania. Maar fans kunnen tevens hun eigen versie van deze aansteker vasthouden en ook deel uitmaken van de geschiedenis van het cultmerk met dit collector's item in beperkte oplage. Net als de 600 miljoenste stormaansteker, die in het Zippo/Case Museum is tentoongesteld, bevat de limited edition een 360º lasergegraveerd kleurenlogo op een hoogglans verchroomde stormaansteker en een individuele headstamp die alleen op de dag van productie wordt gebruikt.

Er zijn wereldwijd slechts 20.000 stuks van de "600 miljoenste" stormaansteker te vinden. Fans kunnen ook premiumverpakkingen verwachten met een schuimrubberen inzetstuk, glanzende doos en omslag in bijpassende kleur. Alle stormaanstekers die die dag zijn geproduceerd, inclusief andere ontwerpen, krijgen een op maat gemaakte headstamp waarmee verzamelaars hun persoonlijke collectie kunnen uitbreiden.

De productie van de 600 miljoenste aansteker borduurt voort op Zippos baanbrekende innovatiegeschiedenis van bijna 90 jaar. Gedurende deze tijd heeft het merk altijd een toonaangevende rol gespeeld in de Amerikaanse industriële innovatie. Tot op vandaag de dag biedt het merk haar levenslange garantie (in Belgium 30 jaar) die alle klanten belooft: "Het werkt, zo niet, dan repareren wij het gratis" - It works, or we fix it free.™“, een symbool voor kwaliteit. In 2002 verkrijgt Zippo een geregistreerd design-handelsmerk, gevolgd door een tweede in 2018: voor het unieke geluid van de Zippo-"klik", een van de slechts zeven geluidshandelsmerken ter wereld.

De Zippo-aansteker is een culturele talisman geworden: van het ondersteunen van het Amerikaanse leger in de Tweede Wereldoorlog, de hoofdrol in meer dan 2000 films tot het onvergetelijke moment waarop duizenden brandende Zippo-aanstekers bij concerten over de hele wereld in de lucht gezwaaid worden.

Slechts acht jaar geleden, in 2012, werd Zippos 500 miljoenste aansteker geproduceerd. Ook 100 miljoen aanstekers later blijft de innovatieve geest en immense veelzijdigheid van het Zippo-productaanbod in leven. Sinds de recente lancering van de Zippo aansteker-inzet kunnen consumenten hun stormaansteker aanpassen naar eigen wens - of het nu gaat om de oplaadbare ARC-inzet of de butaangasinzetstukken met enkele of dubbele vlam*.

Lucas Johnson, Senior Brand Manager, Global Marketing van Zippo, legt uit:

"Sinds de begintijd van het merk is Zippo altijd innovatief geweest op het gebied van productie en design, waardoor we een uitstekend assortiment kunnen aanbieden zonder in te leveren op kwaliteit. De productie van onze 600 miljoenste aansteker is meer dan alleen een viering van onze productiemogelijkheden, maar vertegenwoordigt ook een moment voor ons om te pauzeren en al onze mijlpalen te vieren. We verheugen ons erop dit nieuwste design naar aanleiding van de 600 miljoenste aansteker te vieren. We zijn erg trots op alles wat we bij Zippo hebben bereikt en kijken uit naar de volgende 100 mijloen."

Zippo-fans kunnen vanaf 31 juli 2020 hun eigen limited edition aansteker kopen die beperkt is tot 20.000 stuks.

Tags:
blog, news, post