GRATIS VERZENDING VOOR BESTELLINGEN BOVEN 60€!

Founder's Day 2021 Gold-Plated Edition Collectible

Het ontwerp voor de 2021 Founder's Day Celebration Collectible werd geïnspireerd door Zippo's stichter zelf, George G. Blaisdell, en de familietraditie die hij begon en die tot op de dag van vandaag voortduurt. De Armor Windproof Lighter is zowel diep uitgesneden als glanzend geëtst voordat hij 18k verguld is.

Het ontwerp voor de 2021 Founder's Day Celebration Collectible werd geïnspireerd door de stichter van Zippo zelf, George G. Blaisdell, en de familietraditie die hij startte en die vandaag nog steeds voortduurt. De Armor Windproof aansteker is zowel diep gegraveerd als helder geëtst voordat hij 18k verguld is.

De productie van deze tijdloze collectible is beperkt tot 10.000 stuks wereldwijd. Elke aansteker is opeenvolgend genummerd en voorzien van een exclusief stempel aan de onderkant voor Founder's Day. Uw collectible wordt geleverd in een luxe doos, perfect voor high-end geschenken en display.

VRIJDAG
4 JUNI 2021

00
:
00
:
00
:
00

Een wereldwijd evenement ter ere van de oprichter van Zippo Manufacturing Company en uitvinder van de Zippo Windproof Pocket Lighter, George G. Blaisdell.

Zippo Geschiedenis

- FAMILIE -

1932

George G. Blaisdell richtte in 1932 Zippo Manufacturing Company op. De heer Blaisdell creëert de eerste winddichte aansteker in 1933 en tot op de dag van vandaag zijn zijn kleinzoon en achterkleinzoon actieve eigenaren van het bedrijf.

- FILM -

1942

Zippo verschijnt in de eerste grote film met de iconische windproof aansteker; tegen 2020 heeft Zippo meer dan 2.000 filmoptredens gemaakt.

- MUZIEK -

1960

Concertbezoekers beginnen met de windproof aansteker te zwaaien om toegiften te vragen aan artiesten, volgens de geruchten begonnen op Woodstock [1969].

- COLLECTIBLE OF THE YEAR -

1992

Zippo lanceert voor de eerste keer de Collectible of the Year. Sindsdien heeft Zippo een verscheidenheid aan verschillende collectibles geproduceerd.

- PRODUCTUITBREIDING -

2000

Zippo breidt productaanbod uit met handige flex-neck aansteker. De afgelopen 20 jaar zijn er vijf nieuwe productcategorieën aan de Zippo-lijn toegevoegd, waaronder: outdoor, lederwaren, en brillen.

- MERKEN -

2002

Zippo krijgt zijn eerste van twee handelsmerken voor zijn iconische ontwerp; in 2018 wordt het bevredigende geluid van de Zippo 'klik' het tweede, en een van de slechts zeven handelsmerkgeluiden ter wereld.

- 500 MILJOEN -

2012

Zippo produceert 500 miljoen windproof aanstekers!

- PERSONALISATIE -

2013

De allereerste op maat gemaakte aansteker wordt gemaakt op Zippo.com. Zes jaar later wordt een collectie aanstekers met inzetstukken gelanceerd, waaronder de oplaadbare boog- en butaantoorts, waarmee fans hun eigen vlam kunnen samenstellen.

- KUNST -

2017

Zippo werkt samen met vlammenkunstenaar Steven Spazuk om zijn eerste wereldwijde kunstcampagne te lanceren. Zippo heeft sinds 1932 met meer dan 27 gelicenseerde kunstenaars samengewerkt.

- SOCIALE VERANTWOORDELIJKHEID -

2019

Het merk lanceert zijn eerste Corporate Social Responsibility initiatief, Fight Fire with Fire, waarbij voor elke verkochte Zippo x WOODCHUCK USA aansteker een boom wordt geplant in Madagaskar.

- 600 MILJOEN -

2020

Zippo markeert de productie van zijn 600 miljoenste aansteker met een ontwerp in beperkte oplage.
De 600 miljoenste aansteker zelf zal worden bewaard en tentoongesteld in Zippo's eigen museum in Bradford, PA voor alle bezoekers om ervan te genieten.