Klantendienst

BESTELLINGEN / ANNULERINGEN

Om een onlinebestelling te plaatsen, hebt u een geldig e-mailadres nodig. 
Uw Zippo-bestelling wordt onmiddellijk verwerkt. Daarom kunnen wij uw bestelling niet wijzigen of annuleren. 
Als u geregistreerd bent als klant bij Zippo.com kunt u de status van uw bestelling controleren door in te loggen op uw profiel. U bent verantwoordelijk voor de vertrouwelijkheid van uw paswoord en account. Bovendien bent u verantwoordelijk voor alle activiteiten die met uw account uitgevoerd worden en stemt u ermee in ons onmiddellijk op de hoogte te brengen van ieder ongeoorloofd gebruik van uw account. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verliezen die het gevolg zijn van het ongeoorloofde gebruik van uw account of paswoord.

GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN

Door uw eigen Zippo-product op deze website te personaliseren, neemt u de volledige verantwoordelijkheid voor de foto of illustratie die aan Zippo geleverd wordt met de bedoeling deze op een Zippo-product te plaatsen. Alle foto’s en kunstwerken die gecreëerd of ingediend worden door klanten voor het plaatsen op een gepersonaliseerd product worden door Zippo gecontroleerd. Indien blijkt dat de inhoud niet past in het kader van de Voorwaarden van Zippo zal deze geweigerd worden en zal een e-mail met vermelding van het geannuleerde product en de desbetreffende bestelling naar de geregistreerde klant gestuurd worden op het e-mailadres dat op het tijdstip van de bestelling meegedeeld werd. Indien de gepersonaliseerde bestelling ook aanstekervloeistof, butaan, vuursteentjes en wieken omvat, zal de bestelling in haar geheel geannuleerd worden. Als uw gepersonaliseerde bestelling andere producten van Zippo bevat, zullen deze artikelen toch verstuurd worden ongeacht de annulering van het gepersonaliseerde product. De omzetbelasting en de verzendings- en verwerkingskosten worden uitsluitend op de verzonden producten toegepast. Zie Zippo Voorwaarden voor meer informatie.
HET GEPERSONALISEERDE PRODUCT WORDT VERZONDEN BINNEN 10 TOT 15 WERKDAGEN. Ieder niet-gepersonaliseerd product dat samen met een gepersonaliseerd product besteld wordt, zal niet verzonden worden tot het gepersonaliseerde product klaar voor verzending is. Gepersonaliseerde producten (ontworpen door u of gegraveerd) kunnen niet geretourneerd worden tenzij Zippo vaststelt dat het artikel beschadigd is. Controleer dus aandachtig uw design in Stap 4 van het personalisatieproces. Indien er zich bij uw gepersonaliseerde product een verzendingsfout voorgedaan heeft die toe te schrijven is aan Zippo zal er een vervanging verstuurd worden na ontvangst van het originele gepersonaliseerde product.

CONTROLE VAN DE BESTELLING

Om u te beschermen tegen fraude, is het mogelijk dat wij u moeten opbellen om uw bestelling te bevestigen. Wij verzoeken u ons onmiddellijk terug te bellen zodat we uw bestelling zo snel mogelijk kunnen versturen.

OMZETBELASTING

Zippo is verplicht om omzetbelasting in rekening te brengen voor leveringen aan alle staten met uitzondering van DE, MT, ND, NH, OR en AK. De omzetbelasting moet berekend worden op het bedrag van de bestelling vóór toevoeging van de verzendings- en verwerkingskosten met uitzondering van de volgende staten waar de omzetbelasting op het volledige bedrag van de bestelling berekend wordt, dus inclusief de verzendings- en verwerkingskosten: AR, CO, CT, GA, HI, KS, MI, MS, NC, NE, NM, NV, NY, PA, SD, TX, WA, WI en WV. De omzetbelasting wordt in rekening gebracht voor het verzendadres van het product.

VERZENDING EN VERWERKING

Voltooide bestellingen zullen verzonden worden volgens onderstaande servicerichtlijnen. Bestellingen zijn voltooid nadat kredietkaartautorisaties verkregen zijn en het verzendadres bevestigd werd. Zippo behoudt zich daarnaast het recht voor om een bestelling tegen te houden wegens verdenking van fraude. Bestellingen die niet correct voltooid kunnen worden, worden geannuleerd. De klant ontvangt hiervan een bericht.
Wij versturen artikelen graag naar verschillende adressen. Bestellingen voor verschillende adressen moeten afzonderlijk ingegeven worden. De verzendings- en verwerkingskosten zijn van toepassing voor ieder afzonderlijk leveringsadres.

RETOURS EN VERWISSELINGEN

Bij de productie hecht Zippo het grootste belang aan kwaliteit en integriteit. Als u een artikel wilt retourneren of verwisselen met inachtneming van onderstaande richtlijnen zullen wij uw retourzending graag verwerken binnen 30 dagen vanaf de verzenddatum. Goederen die beschadigd zijn door verkeerd gebruik, misbruik, normale slijtage of gebrek aan zorgvuldigheid vallen niet onder de garantie van de fabrikant en kunnen in geen geval teruggestuurd worden. Als u uw Zippo-product aangekocht hebt bij een erkende Zippo-dealer kunt u contact met deze dealer opnemen voor details over het retourbeleid.
Voeg bij iedere retourzending een kopie van uw verzendnota en de reden van uw retour. Indien u niet over een kopie van de verzendnota beschikt verzoeken wij u het orignele bestelnummer, de naam van de koper, het adres en telefoonnummer samen met de reden van de retour te vermelden.


Goederen die geretourneerd worden voor terugbetalingen moeten nieuw en ongebruikt zijn.

Stuur de goederen terug naar:

Yusen Logistics Deutschland GmbH
Retoure zippo.de
Halle E
Marseiller Str. 14 – 16
47229 Duisburg

Indien u niet over uw originele verzendnota beschikt, kunt u het retourformulier gebruiken. Druk dit formulier af en stuur het naar:

Per E-Mail:         shop@zippo.de

Per Fax:               +49 (0)2822 600 650

Per Post:           

Zippo GmbH, Retoure zippo.de

Groendahlscher Weg 87

46446 Emmerich am Rhein

BELANGRIJKE OPMERKINGEN:
Wij aanvaarden geen zendingen onder rembours.
U moet een terugkeeradres vermelden. Voor de veiligheid van onze medewerkers zal ieder pakket dat wij ontvangen zonder terugkeeradres op de buitenkant van de verpakking vernietigd worden. Zippo zal in dit geval de inhoud van het pakket niet vervangen. Bedankt voor uw medewerking.
Verwisselingen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid. Er wordt een vergoeding betaald als het product niet beschikbaar is.
Gegraveerde of gepersonaliseerde goederen kunnen niet geretourneerd of verwisseld worden.
Bij de ontvangst van goederen worden terugbetalingen verwerkt volgens de betaalwijze die gebruikt werd voor de originele bestelling. Bij terugbetalingen via kredietkaart kan het twee cycli duren voor het bedrag op uw overzicht staat. Als u een product retourneert dat betaald werd met een cheque of postwissel als betaling zal een cheque uitgeschreven en naar u verstuurd worden binnen twee weken na ontvangst van het geretourneerde product. Terugbetalingen omvatten uitsluitend de prijs voor het product en de omzetbelasting. Als er een verkeerd artikel verzonden werd of als producten onderweg schade opgelopen hebben, worden ook de verzendingskosten terugbetaald.